+
ПОСТУПАК ИЗДАВАЊА КВАЛИФИКОВАНИХ ЕЛЕКТРОНСКИХ СЕРТИФИКАТА
Препорука је да се термин за издавање квалификованог електронског сертификата закаже преко електронске услуге портала еУправа .
Предуслов за издавање квалификованог електронског сертификата (у даљем тексту „сертификат“) кориснику је да корисник има важећу личну карту са чипом. Потребне обрасце за подношење захтева за издавање сертификата корисник преузима са ове странице.
У случају да је корисник заборавио свој ПИН, потребно је да приликом подношења захтева за издавање сертификата, поднесе захтев за деблокадом личне карте са променом ПИН-а.
Корисник је физичко лице коме се пружа услуга издавања квалификованог електронског сертификата.
Регистрационо тело је организациона јединица издаваоца сертификата овлашћена за вршење послова регистрације корисника, односно организациона јединица МУП-а надлежна за издавање личних идентификационих докумената.
Активациони податак је кориснички ПИН, који корисник добија у заштићеној коверти приликом преузимања личне карте са чипом.
Поступак издавања сертификата се састоји од следећих корака:
-
Корисник службенику регистрационог тела (у даљем тексту „службеник“) предаје попуњен и својеручно потписан Захтев за пружање услуге издавања и обнављања квалификованих електронских сертификата - Образац 1. (у даљем тексту „Захтев за издавање сертификата“) са заокруженим бројем испред опције „Издавање сертификата“, односно бројем 1.
-
Уз захтев прилаже два примерка својеручно потписаног документа Општи услови пружања услуге издавања квалификованих електронских сертификата (у даљем тексту „Општи услови издавања сертификата“).
-
На захтев корисника закључује се Уговор о пружању услуге издавања квалификованог електронског сертификата (у даљем тексту „Уговор“) у два примерка. Корисник у присуству службеника потписује горе наведена документа.
-
Након подношења Захтева за издавање сертификата и потписивања Уговора службеник започиње процес издавања сертификата, при чему у предвиђено поље уноси e-mail корисника из захтева, ако је корисник у захтеву навео да је потребно у сертификат уписати e-mail.
-
У процесу издавања сертификата неопходно је унети активациони податак (ПИН) који је познат само кориснику.
-
Потребно је омогућити кориснику да у процесу издавања сертификата у кораку који захтева унос ПИН-а, сам унесе свој ПИН.
-
Након уписа сертификата у чип личне карте службеник спаја Захтев са по једним примерком Уговора и Општих услова издаваања сертификата и одлаже их на чување, а кориснику предаје личну карту и по један примерак Уговора и Општих услова издавања сертификата. На овај начин је завршен поступак издавања сертификата.
+
ПОСТУПАК ОБНАВЉАЊА СЕРТИФИКАТА
Предуслов за обнављање сертификата кориснику је да корисник има важећу личну карту са чипом и важећи Уговор. Корисник захтева обнављање сертификата у случају да је истекао рок важности сертификата или је до истека рока важности сертификата остало шест месеци или мање. Образац захтева за обнављање сертификата корисник добија од службеника регистрационог тела или преузима овде.
Корисник је физичко лице коме се пружа услуга издавања квалификованог електронског сертификата.
Регистрационо тело је организациона јединица издаваоца сертификата овлашћена за вршење послова регистрације корисника, односно организациона јединица МУП-а надлежна за издавање личних идентификационих докумената.
Активациони податак је кориснички ПИН, који корисник добија у заштићеној коверти приликом преузимања личне карте са чипом.
Поступак обнављања сертификата се састоји од следећих корака:
-
Корисник предаје службенику попуњен и својеручно потписан Захтев за пружање услуге издавања и обнављања квалификованих електронских сертификата - Образац 1. (у даљем тексту „Захтев за обнављање сертификата“) са заокруженим бројем испред опције „Обнављање сертификата“, односно бројем 2.
-
Службеник на основу примљеног Захтева за обнављање сертификата започиње процес обнављања сертификата, при чему у предвиђено поље уноси e-mail корисника из захтева, ако је корисник у захтеву навео да је потребно у сертификат уписати e-mail.
-
У процесу обнављања сертификата неопходно је унети активациони податак (ПИН) који је познат само кориснику.
-
Потребно је омогућити кориснику, да у процесу обнављања сертификата у кораку који захтева унос ПИН-а, сам унесе свој ПИН.
-
Након уписа сертификата у чип личне карте службеник кориснику предаје личну карту, а Захтев за обнављање сертификата одлаже на чување. На овај начин је завршен поступак обнављања сертификата.